Standardy to są wzorce. Wzorce dobrego nauczania, zebrane i opatrzone licznymi komentarzami przez NCTM, odpowiednik naszego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki w Ameryce, w początku lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia.

Wzorce opracwało NCTM (National Council of Teachers of Mathematics). Wywarły one wielki wpływ na sposób myślenia o programach nauczania, raczej w kierunku ukazywania wzorców dobrej praktyki, niż w kierunku publikowania listy tematów bez przykładów, co się za tymi tematami kryje i jaki styl nauczania przyjąć. Podano co staje się mniej ważne, a co nabiera znaczenia.

Między innymi Standardy Amerykańskie zalecają nacisk na bardziej konceptualne rozumienie matematyki, mniej algorytmów nauczanych w starym stylu, bez zrozumienia, bez budowania znaczeń, w oderwaniu od zastosowań w otaczającym środowisku socjalym i intelektualnym ucznia. Więcej natomiast zabiegów ze strony nauczyciela skierowanych na budowanie znaczeń.

NiM

 

Aby pobrać załącznik kliknij prawym przyciskiem myszy na tytule pliku i "Zapisz jako..."

Attachments:
Download this file (050_050_Standardy amerykanskie NCTM.pdf)050_050_Standardy amerykanskie NCTM.pdf[Krótki opis Standardow NCTM, na co wiekszy, na co mniejszy nacisk]167 kB