Krzysztof Mostowski, Wacław Zawadowski

Przyjęcie do stałego użytku nawet najprostszego kalkulatora zmienia nasz sposób myślenia o liczbach. Uczymy się wtedy dialogu z kalkulatorem. Działania dwuargumentowe możemy wtedy traktować jednoargumentowo, działając na ostatni wynik w formie

plus dwa,

razy trzy,

podziel przez pięć,

minus cztery,

weź pierwiastek ...

Tu będziemy stopniowo dołączać zapisy o lekcjach z kalkulatorem dla absolutnie początkujących, tak jakby to było w szkole podstawowej np. w 4 lub piątej klasie. Ale nawet Ci bardzo doświadczeni matematycznie koledzy, którzy nigdy w życiu nie poświęcili ani chwili czasu, aby zbadać co można osiągnąć z najprostszym kalkulatorem, mogą to przeczytać i poświęcić temu parę chwil. Po przeczytaniu tekstów załączonych poniżej, mogą zauważyć coś, na co my nie zwróciliśmy uwagi. Będziemy wdzięczni za komentarz.