Krzysztof Mostowski, Wacław Zawadowski
Przyjęcie do stałego użytku nawet najprostszego kalkulatora zmienia nasz sposób myślenia o liczbach. Uczymy się wtedy dialogu z kalkulatorem. Działania dwuargumentowe możemy wtedy traktować jednoargumentowo, działając na ostatni wynik w formie
plus dwa,
razy trzy,
podziel przez pięć,
minus cztery,
weź pierwiastek ...
Tu będziemy stopniowo dołączać zapisy o lekcjach z kalkulatorem dla absolutnie początkujących, tak jakby to było w szkole podstawowej np. w 4 lub piątej klasie. Ale nawet Ci bardzo doświadczeni matematycznie koledzy, którzy nigdy w życiu nie poświęcili ani chwili czasu, aby zbadać co można osiągnąć z najprostszym kalkulatorem, mogą to przeczytać i poświęcić temu parę chwil. Po przeczytaniu tekstów załączonych poniżej, mogą zauważyć coś, na co my nie zwróciliśmy uwagi. Będziemy wdzięczni za komentarz.
Czytaj więcej: Wszyscy starzy i młodzi odkrywamy, co nam może dać najprostszy kalkulator