W zalączonych tekstach, prezentacjach, obrazkach lub krótkich filmikach są przedstawione krótko pewne pomysły tematów na lekcję, lub na kilka lekcji, a czasem na prace o przedłużonym czasie wykonania, np. dwutygodniowym, W tym czasie wskazany jest stały kontakt grupy opracowującej temat z nauczycielem.

Takie prace mogą być związane z wykonaniem jakiegoś modelu z papieru lub innego tworzywa. Całą serię takich modeli do wykonania z papieru kserograficznego stanowią różngo rodzaju składanki, jak równiez origami. Na model trzeba spojrzeć matematycznie, opisać jego działanie i co on wyjaśnia. Model jest pewnego rodzaju reprezentacją konkretną i ma wartość wtedy, gdy pozwala dostrzec to, co bez modelu jest trudne do opisania słownie, a często i rysunkiem. Fotografowanie modeli geometrycznych może być wciągającym zajęciem dla uczniów a z drugiej strony dobra kolekcja takich fotografii stanowić może dobrą dokumentację dla następnych roczników uczniów. Może to być też okazją do systematycznej współpracy między uczniami i między uczniami i nauczycielem w zupełnie nowym stylu.

Modele i fotografie modeli mogą być tematem wielu wystaw szkolnych, łączących uczniów w różnym wieku, dając teren do współpracy.

 

Aby pobrać załącznik kliknij prawym przyciskiem myszy na tytule pliku i "Zapisz jako..."

Attachments:
Download this file (038_038_Czworoscian S a jednokladnosci.doc)038_038_Czworoscian S a jednokladnosci.doc[Wymiar fraktalowy czworościanu Sierpińskiego a współczynnik jednokładności]27 kB
Download this file (038_038_Lekcja dla szesciolatkow z kalkulatorem.doc)038_038_Lekcja dla szesciolatkow z kalkulatorem.doc[Bardzo dobrze zaprojektowane zajęcia z kalkulatorem dla sześciolatków]43 kB
Download this file (038_Lekcja Tomka, Czy 2 zl symetryczne 1.pdf)038_Lekcja Tomka, Czy 2 zl symetryczne 1.pdf[Sprawdzanie doświadczalne,czy dwuzłotówka jest symetryczna]147 kB
Download this file (038_Lekcja Tomka, probability calculator.pdf)038_Lekcja Tomka, probability calculator.pdf[wypełniony formularz wyników i ewaluacja na kalkulatorze binomialnym z sieci, online]909 kB
Download this file (038_Rzucac czy nie rzucac, APrzychoda.pdf)038_Rzucac czy nie rzucac, APrzychoda.pdf[Wrażenia z ]49 kB
Download this file (038_Stempel Kosinus 2010.ppt)038_Stempel Kosinus 2010.ppt[Stempel do rysowania wykresu funkcji cos, wystrugany z plastikowego korka]1464 kB
Download this file (LekcjaEwy, czyli 'Kto pierwszy trafi do kosza'.pdf)LekcjaEwy, czyli 'Kto pierwszy trafi do kosza'.pdf[ ]4100 kB