Stella Octangula, to jest ośmioramienna gwiazdka przestrzenna. Jest to wielościan gwiaździsty, składający się z dwóch przenikających się czworościanów foremnych. Ta papierowa konstrukcja tu opisana, to jest model Stelli.

Kombinatoryka powstawała w XVII w. kiedy nie istniało pojęcie zbioru i funkcji w obecnym kształcie. Dlatego wytworzyła własny język, trochę niezgodny ze współczesnym językiem matematyki opartym na teorii mnogości.

Tu będziemy stopniowo dołączać zapisy o lekcjach z kalkulatorem dla absolutnie początkujących, tak jakby to było w szkole podstawowej np. w 4 lub piątej klasie. Ale nawet Ci bardzo doświadczeni matematycznie koledzy, którzy nigdy w życiu nie poświęcili ani chwili czasu, aby zbadać co można osiągnąć z najprostszym kalkulatorem, mogą to przeczytać i poświęcić temu parę chwil. Po przeczytaniu tekstów załączonych poniżej, mogą zauważyć coś, na co my nie zwróciliśmy uwagi. Będziemy wdzięczni za komentarz.

Do początkowych wydarzeń inicjujących rachunek prawdopodobieństwa należy epizod z pytaniem skierowanym przez Kawalera de Mere do Pascala. opisany w liście Pascala do Fermata. Spójrz do odpowiedniego załącznika.

Doświadczenie losowe, które daje dwa wyniki nazywamy tradycyjnie "schematem Bernoulli'ego". Jeden z wyników nazywamy sukcesem, drugi porażką.  Np doświadczenie losowe polegające na rzucie monetą daje dwa wyniki: orzeł lub reszka. Na ogół wierzymy, że szanse wypadnięcia orła są takie same jak reszki.

Liczby i sprawy wokół liczb

Tu będzie tekst o liczbach dziesiętnych, liczbach rzeczywistych, ułamkach, ułamkach dziesiętnych, rozwinięciach dziesiętnych i wielu innych rodzajach liczb i konceptach w nimi związanych i o wyrażeniach algebraicznych oraz równaniach i układach równań.

Ważną metodą w rozwiązywaniu problemów jest jednoczesne użycie wielu reprezentacji. O tak używanych reprezentacjach będziemy mówili jak o reprezentacjach równoległych.

Tu podajemy przykłady reprezentacji enaktywnych, rysunkowych, ikonicznych, słownych, i symbolicznych. Często sprawy, które są problemem w jednej reprezentacji, są oczywiste w tej drugiej, sprzężonej z nią semantycznie (znaczeniowo). Często się to wykorzystuje, zapisując treść reprezentacji słownej za pomocą symboliki algebraicznej, tj. w reprezentacji algebraicznej.